Hvilke former for kundeserviceløsninger skal jeg vælge?

Har du netop startet en virksomhed, og skal du i gang med at finde ud af, hvilke kundeserviceløsninger du skal vælge? Valget af kundeserviceløsninger afhænger af din virksomheds behov, budget og kundebase. Her er nogle almindelige former for kundeserviceløsninger, som du kan overveje. Læs med videre her.

Telefonisk kundeservice

En telefonisk kundeservice er altid et godt valg og en løsning, som mange kunder sætter pris på. Her har din virksomhed et telefonnummer, hvor kunderne kan ringe for at få hjælp og support. Er du interesseret i denne kundeserviceløsning, kan du tage et kig på mobiltelefoni til erhverv.

Kundeservice via e-mail

Her har din virksomhed en dedikeret e-mailadresse, hvor kunderne kan sende deres spørgsmål og bekymringer. Du kan skrive på din hjemmeside, hvor hurtigt kunder kan forvente at få et svar. Det kan for eksempel være inden for 24 timer eller lignende alt efter, hvor travlt din kundeservice har. 

Du kan ydermere sørge for, at der bliver sendt en automatisk e-mail ud, så vedkommende ved, at deres e-mail er modtaget.

Kundeservice via live chat

Du kan have en live chat på din hjemmeside, hvor kunderne kan chatte direkte med en kundeservicemedarbejder i realtid. Dette er en løsning, som mange kunder godt kan lide. Især de kunder, der ikke er meget for at ringe til en virksomhed, hvis de kan undgå det.

Selvbetjeningsløsning

Hav en side på din hjemmeside med ofte stillede spørgsmål og svar, som kunderne kan søge i for at finde løsninger. Dette er en rigtig god løsning, da nogle kunder herved ikke behøver at tage kontakt til kundeservice.